Beszmolk : 2012 TME Rallysprint Bajnoksg-Nagyszkely |
2012 TME Rallysprint Bajnoksg-Nagyszkely
Erdei Zsolti 2012.10.14. 16:56
Egy kezdet kezdete...
prilis derekn rendeztk meg a Tobak Team Hungary – Tamsi Motorsport Egyeslet ves msodik Nagyszkelyi futamt. A plyrl rviden annyit, hogy kzel 10 kilomter bektt utn egy zskfaluban r vget az t. Korbban mr tbb versenyzt megtrflt ez a knnynek nem nevezhet, m de temps kanyarokkal s hossz-rvid bakhtas egyenesekkel tarktott vltakoz szn aszfaltcsk. Emlkezznk csak Filep Istvn narancssrga szrke Trabijval eladott BMW tarols bukfencre. No, ht j v, j prosok jelentkeztek, hogy a zskfal aszfaltjt meghdtsk. Kztk volt Erdei Zsolti korbbi pcsi sprintbajnok navigtor, aki idn Balatincz Peti oldaln tnt fel hosszas hallgats utn.
No de lssuk mi is trtnt a navigtor szemszgbl...
Szombat dleltt volt technikai s gptvtel, majd dlutn minimum vizsga s prolg. A szombati napunk kis izgalommal kezddtt, ugyanis mg verseny eltt az utols teszten autnk sszetrt. Peti bartom mg gy gondolta kezds eltt meglvi a gpet, hogy minden tkletes legyen. Ht majdnem minden gy is alakult. A gptet feltpdtt s kett trt. Sikerlt neki idben lerni versenyre, de ezt a hibt orvosolni kellet mert a szigor ellenrk meg vonhattk volna az indulsi engedlynk. A minimum vizsga nehz tesztje utn a prolgok kvetkeztek. Autnk teljes harci dszben ( szponzorok hjn hfehren) vrta az els mtereket. Bztunk benne hogy minden klappolni fog.
Prolg1: Rajt utn az els krig minden jnak indult, amikor autnk hirtelen lassulni kezdett s ertlenn vlt s a motor llandan vlttt. Nagy knszenveds rn de kijutottunk a clba,majd a szerviz fel vezet etapon egyszer csak autnk megllt, mint a szg. Se elre se htra. Elszr azt hittk befogott a fk. Kiugrottam a kocsibl s szaladtam az els falubeli fel aki utamba esett, aki a sajt kapujban llt s nzte a versenyt. Krtem tle egy kalapcsot hogy, biztos a fk llt be s csak r kell verni egyet a kerkre, hogy tovbb mehessnk. Csatt-csatt, semmi. Ekkor rt oda Neon s Peti papja a szervizeseink s ktllel kihztk a kocsit a szervizig. Jeleztk a sportbrnak, hogy a msodik krre nem tudunk felmenni a meghatrozott idnkre, ilyenkor msnap rajtolhatunk vagy sem? Azt mondta „ez prolg , nem baj, de holnap reggelre ksz legyen a kocsi”.
Biztosan nem tudtunk volna elrajtolni, mert a karburtorunk rakonctlankodott, a kuplungunk oda lett s a fknk folyamatosan befogott. Murphy trvny, hogy pont az nincs a szerviz autban ami hibs. Kuplung szett :D. Irny haza Petikhez kuplungrt. Kzel kt ra vrakozs utn a nagy versenyek esti szerviz hangulatt varzsoltuk a kirlt szervzparkba. Este tz ra utn sikerlt relatv sszekalaplni a kocsit, hogy msnap mkd kpes legyen. A ffontos dolgokat sikerlt megjavtani, gy bizakodva trtnk nyugovra.
Msnap reggel nagyon korn keltnk, mert csak 8-rig lehetett bejnni a faluba, s volt mg rajt eltt dolgunk nem kevs. Utols pillanatra sikerlt befejezni a szerelst s azt hittnk most mr nem jhet semmi kzbe.
Gy1: Rajt utn 2 kilomterrel a gyjtsunk szllt el s autnk hegymenetben egy lasst kzepn mondott csdt. Gyjtst kellet cserlnnk, ezrt vissza kellet gurulni a szervizbe. Hosszas visszat s a gyors csere utn a szervezk engedlyre vissza llhattunk a sorba, gy a msodik krt ktszer teljestettk. Szerencsnkre a kevs nevez miatt s a versenyzk kt krben val rajtoltatsa miatt kaphattuk meg az engedlyt. Norml esetben mr csak thzott rajtszmmal zr autknt mehettnk volna. Vagy sehogy. Ezton is ksznjk.
Gy2: Nos az jbli rajtols sem sikerlt sokkal jobban mert autnk ismt nem akarta az igazunkat. Tbb kilomter megttele utn vettk csak szre, hogy valami nem stimmel. Furcsn viselkedett a kocsi hegymenetben. Persze behzott kzifkkel elg nehz hegyre menni. Beragadt. Mire szre vettk mr kzel 5 kilomtert tettnk meg. Idhtrnyunk mr akkora volt, hogy a mikuls zskja is kevs lett volna hozz, hogy hazavigyk. A msodik nekifuts mr jobban sikerlt s vgre autzhattunk egy tempsat s vgre kiereszthettem a hangom is. Peti roppant nagy rmre :D rltnk a helyzetnek, hogy megynk, hogy az egyik kanyarban kis hjn eldobtuk az autt. De Peti sszeszedte s mentnk egy 7 perces jnak mondhat idt. Kategria trsunk els idejhez kpes 20 msodperccel jttnk jobbat. Ez mind szp, de a csomagunkat mr megkaptuk...
Gy:3
Autnk karburtor problmja ismt eljtt s egyszeren kptelen volt 45 km/h-nl gyorsabban menni az els kzel 3 kilomteren. Itt ismt bespjzoltunk nem keveset. Lertnk a clba majd jabb szerels.
Gy4- Trlve: Vgre ismt gy reztk hogy na elkezdhetnk felzrkzni. Sajnos tvedtnk. De ez volt a szerencsnk a szerencstlensgben. Egy hatalmas baleset miatt a futamot trltk. Dobszay Gyz VFTS-vel a fk kz csapdott. A balesetben Gyz s navigtora Gza is megsrlt, mentt kellet hvni hozzjuk. Djtadn derlt ki, hogy egyikjk kisebb mg a msik komoly slyos mttet ignyl srlst szenvedtek. Ha jl tudom mr jobban vannak mindketten.
A szervizben vettk szre Neonk, hogy autnk elektronikja ismt felmondta a szolglatot. jabb gyjts csere. Ezzel sem ment. s a kvetkezvel sem . s az azt kvetvel sem. Mg eljutottunk arra a pontra ahol, Vzi Andrs is meg krdezte jtkost valamikor: 100-bl 1? Igen. Mint a kisgyermek amikor megkapja lete els legjt Neon 4 gyjtst belezett ki s a ngybl csinlt egyet. Felrakta s mkdtt...
Gy5: Rajt utn ismt elektronika gond lpett fel. Gyertya slussz. Kivergdtnk a szervizig. Gyertyacsere.
Gy6: Autnk villmcsaps szeren megtltosodott s hiba nlkl teljestettk az utols szakaszt. Nem hittnk a szemnknek, mikor a clba rtnk. Vgre a verseny folyamn az aut gy viselkedett ahogy mennie kellett volna egsz id alatt.
Vgeredmny:
Abszolt: Izsk J.- Simon N. - Mitsubishi Lancer Evo IX.
Koncseg Z. - Jelinek M. - BMW E30
Halsz G. - Pl N. - BMW 325 ix
Kategria: Mjer D.- Mjer D. - Trabant 601
Balatincz P. - Erdei Zs. - Trabant 601
sszessgben a clt teljestettk, mg meg is fejeltk a egy msodik hellyel, amirt rendesen megszenvedtnk. gy rzem, ismeretlenknt kezdtk, de jl sikerlt sszeszoknunk. Van mg min javtani de a hangulat azrt az egekben volt.
Kvetkez versenynk RSB Bakonya vagy TME Kurd
Ksznjk a segtsget:
Dr. Erdei Editnek, Neonnak s Balatincz Peti papjnak, s mindenkinek aki szurkolt neknk a plya szlrl.
|