|
2007-RSB.1 futam
Kouta 2007.05.01. 09:00
10 pontos hsvti nyl.....
Idn a hsvti nyl ngy kerken, kiss benzin gzsen rkezett, ugyanis hsvt htvgjn tartottk a Rallye Sprint bajnoksg idei els futamt a pcsi nyugati ipari terleten. Mint az a djkiosztn is elhangzott egy jfajta plyrl lvn sz, egsz a verseny hetig titkos volt a plya hollte.
Szombaton szoks szerint a jl ismert gptvtel volt megtartva s a trning. Neknk Trabantosoknak, a Wartburgoknak s az 1150 ccm alatti autknak vadhajnalban volt a szemle. A tbbiek ksbb jttek. A szemle utn kezddtek a belltgatsok a hangolsok s a vrakozs idszakban. Ismt tmve volt a kategria. 9 Trabant, olyan volt, mint az sidkben…..
Ht mi is gy tettnk, amikor is Merencsics rpi vezet bartom szre vette, hogy valami miatt folyamatosan 1 hengerezik az autnk. Egsz nap ezzel a hibval kzdttnk, s semmi tletnk nem volt arra, hogy mgis mirt megy tropra kb. mr a 10. pr gyertynk. Apja minden megtett annak rdekben, hogy ezt a hibt orvosolja, illetve az vek tapasztalata ltal szerzett szakrtelemmel elhrtsa. Sajnos bizony ez mg neki is fejtrst okozott. Ekzben elkezddtt a trning, amit elg gyorsan befejeztnk. Vgigmentnk kb. 5-6 alkalommal a plyn prbltunk adott krlmnyeket szimullni, de mivel sokan voltunk a plyn ez kis nehzsgekbe tkztt. Vgl gy dntttnk, hogy elg lesz ennyi trning aztn majd, lesz ahogy lesz. Aztn mikor gy tnt megtalltuk a versenyautn a hibt s gy gondoltuk, hogy sikerlt kijavtani, egsz a szllsig jutottunk. Ekkor megrkezett az n apm is s egytt nekilttak az regek, ahol aztn addig lttk a kocsit, mg vgl megtalltuk, a hibt s ekkor mr bizonyosan is sikerlt orvosolni. Erre az sk csak azt mondtk:” nekik ez nem tetszik, hogy egyik pillanatrl a msikra varzsts szeren megjavul.”
Na elrkezett a Vasrnap reggel. Mindannyian nagyon korn keltnk s kszltnk az idei els futamra. Szoksosan 8 ra utn volt a rajt, mi az 50-es rajtszmmal nyitottuk az idei versenyt a tbbi kategria trs eltt. Mgttnk: Harth-Szab, Barcsy-Borbly, Vadsz-Szab, Kiss-Scheidel, Liliom-Simon, Lukcs Zoltn, Nmeth-Hencz, R
atting-Ratting kettsk sorakoztak.
latlban mint eddig minden versenyen az els krre ugy mentnk fel a plyra, megnzzk milyen is az llapota az elttnk elvonul authad utn. Ezrt idbeni eredmynnk is ennek felelt meg. Laza 4’35-s idvel a 2. helyen csorogtunk. Harth-Szab pros az elejn nagyon belehztak 4’29-es idvel s megfutottk a Trabantosok legjobb idejt. Mr az els gyorson voltak problmik a tbbi prosoknak. A Kiss-Scheidel pros mr csak verseny kvl folytathattk a versenyt mert motorjuk megllt.
A msodik krben mr magunkhoz trtnk s mi is beleersitettnk. Ekkor sikerlt megszorongatni idben a Harth-Szab prost s elz kri idnkbl is szpen elkezdtnk ledolgozni. Kiss rpi(versenyen kivl) Liliom Balzs s Lukcs Zoli is felhuztk a kpzeletbeli kesztyt s elkeztdek k is vgtzni a stopperrel szembe. Ebben a krben elg nagy csata kezdett kibontakozni a 9 pros kztt.
A harmadik krben mi hoztuk a forma idt ami kicsivel volt jobb mint a 2 kri idnk. Harth- Szab pros ismt a lovak kz csapott s az eddigi plyacsucsot a Trabik kztt ismt megautztk 1 mp-vel jobb idvel mint az els krben. Ebben a krben lenyomtk az idt 4’29 al. Ebben a krben elvrzett a Liliom-Simon pros autja, igy k csak versenyen kvl folytathattk. Barocsy-Borbly pros rltek a legjobban hogy vgre autjuk ismt magra tallt s k is elkezdtek felzrkzni a tbbiek mg. A Ratting-Ratting pros pedig szp csendesen kuszott egyre feljebb s feljebb.
A negyedik krben mi megint csak forma idt autzva, minimlisat faragva elz kridnkhz kpest stabilan tartottuk a msodik helyet. Harth-Szab pros ismt plycscs kzeli idvel riogatta a Trabantos meznyt,de rezhet volt hogy tempojuk fesztett s ez bizony kis hibhoz is vezetett. Valahol patkztak ami valamelyest krt tett autjukban. Ezen a gyorson Lukcs Zoli-nak sem volt tul sok rme ugyanis autoja bedobta az unalmast. Igy is versenyen kivlre kerlt. Ebben a krben sikerlt olyan tempoban diktlnom az utvonalat, amire azt tudom mondani msod ves navigtorknt,hogy”igen ez most olyan volt amilyennek lennie kell” s ez rezhet volt a vezet s az aut sszhangjban is.
Ekkor mr csak 6 aut: Harth-Szab, Merencsics-Erdei, Nmeth-Hencz, Vadsz –Szab, Barcsy-Borbly,s Ratting-Ratting prosok lltak csatasorban.
Az utols tdik krben mr a rajt eltt ugy voltunk vele hogy nem rdemes hajszolni az els helyet a plya adottsgai miatt. Kicsivel ugyan 3 mp- vel de Harth-Szab pros elttnk van, annyit pedig nem r az els hely hogy utna ne tudjunk esetleg a kvetkez versenyen rajthoz llni. Igy utols krre akartunk autzni egy kellemeset,j zt. Idben gyakorlatilag ismt forma idt jttnk, minimlis javitssal elz idnkhz kpest. Ht sikerlt is a jz autzs, egsz addig a pillanatig amig a mi utols krnk clja eltt meg nem pillantottuk a mglnk indul srga Trabit (Harth-Szab pros)nyitott motortr tetvel(vlt hiba mint utobb kiderlt) s a kocsi krl ll emberekkel. (a rallynak a clban van vge, s a technika rdge brkire brmikor lecsaphat.). A vgleges sorrend a kvetkez kpen alakult: I. Merencsics- Erdei, II. Ratting- Ratting, III. Nmeth-Hencz prosok lettek.
Neknk a plya anniyra nem tetszett inkbb szlalom jelleg volt, igaz voltak benne hosszabb egyenesek. Neknk ezen tipusok taln nem fekszenek anniyra mint a tbbi. De Attl fggetlenl, s leszmtva a technikai malrket egy nagyon jo, lvezetes versenyt bonyoltottak le a szervezk. Mi benn a kocsiban is lveztk az autzst, jo volt a hangulat s a szervizparkban is jo hangulat volt.
Szeretnnk megksznni a lehetsget: elssorban a HTTR-nek(Atyink-nak) akik nem kis energit fektetnek abba hogy minden zkkenmentes legyen szmunkra s mindenben segitenek neknk hogy fejldhessnk.Anyukinknak, akik elviselik ezt a benzingzs rletet.
Kln ksznet: Ivnyi Lszlnak aki tancsaival segit minket,hogy elrbb juthassunk a rally rgs utvonaln, s Leitgb Jnosnak alias Guy Frequelin s csaldjnak.
Szponzorainknak: Lenon Technolgia , Igol Lubrificant, Androlgiai Stdium, Lng Autalkatrsz, SUZUKI NAGYATD, Bttner ptanyag, Rallyzone.hu, Lepoldsportvideo.hu ERDEI-MOTOR-nak
A csaldjainknak,bartnknek,bartoknak, s minden kedves szurkolnknak.
KSZNJK!!!
| |